Wednesday, 18 November 2015

ayam hutan masak gulai cili padi

assalamualaikum
jom hari ni ada dua ekor ayam hutan hasil berburu.. kita masak lemak cili padi versi negeri sembilan.. ingat nak masak dengan sayur maman buat rendang ..tapi tak jadi sebab sayur maman takde kat pasar..kecewa je.. jadi saya masak apa yang ada :)




makan ngan ikan masin rangup dan sambal belacan .. siyes sedap daging ayam hutan hihihi..ni semua gara2 terliur2 pasal semalam dah tertengok jaguh kampung kat tv.. selera sangat tengok rendang sabah..tapi jauh sangat nak dapat..masak ape yang ada je la..yang penting ada cilipadi ..hihihi.. :)

13 comments:

  1. wah menarik..tapi PC tak pernah makan daging ayam hutan lagi..

    ReplyDelete
  2. aishh sedapnyaaaa kak. eh kak ke ? emm. sejak dok rumah sewa jarang gile makan ayam ni huhu rindu gumah

    ReplyDelete
    Replies
    1. sedap la myra..boleh habis sekali hadap ..hihihi :)

      Delete
  3. Uish berburu?? Bestnyaaa. Rasa apa ayam hutan? Teringin pulak nak rasaaa. Meh post sini sikit!!! :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha'ah hana..hasil buruan..rasanya sedap..sedap..sedap..tu je mampu akak ckp..kikiki.. ;)

      Delete
  4. Terbukak selera dibuatnya, kak Ros :)
    Sedap nie ^^

    ReplyDelete
  5. Sama spesis cik akak nie...langsung tak boleh tengok makanan...
    Tengok iklan je dah terliur..hahaha

    ReplyDelete
  6. ayam hutan? yana pun tak pernah makan

    ReplyDelete
  7. rendang ayam dgn daun maman.
    mak aii sedap nyer ros.
    aida x pernah masak la.
    ari tu akak kat opis ni buat.
    org kuala pilah... umak aiii. sodap!!!

    ReplyDelete
  8. Org nogoriii yo kak? Hihi msty podas nii

    ReplyDelete