Tuesday, 27 October 2015

pelik tapi benar

Kenapa orang sekarang berani buat maksiat terang2? SEBAB..Bila menegur depan2 dikatakan orang yang menegur tu hendak mengaibkan..tegur kat internet inbox  kata tak bagi kesan.JADINYA orang yang buat maksiat tu tak pernah silap..yang menegur pulak yang bersalah. Buat maksiat tak perlukan ape2 rules pun..kalau nak buat, buat je..tak kisah..tak hipokrit kan.TAPI orang yang nak menegur maksiat pula yang perlu 1000 rules.MAKA yang menegur makin berkurang dan yang melakukan maksiat semakin bertambah..INILAH yang akan berlaku bila aib pada individu lebih diambilberat dari aib pada AGAMA - uthmtroll



Malu-selemah-lemah iman-cukup dengan menegur di dalam hati-Muhasabah

6 comments:

  1. Setuju tu...skrg ni orang semakin berani..tiada lagi segan silu..apatah lagi takuty pada Allah sang pencipta .

    ReplyDelete
  2. hai... salam perkenalan... ;)
    nice blog... =)
    done follow...
    follow me back ya... ^_^

    ReplyDelete
  3. tulah...susah nak kata orang zaman sekarang...ambik part mudah je

    ReplyDelete
  4. Itulah,..yang menegur tu pulak jadi salah. Masyarakat kita dah biasa dengan maksiat terbuka ni.

    ReplyDelete
  5. betul tu kak, setuju sgt yg bab tegur depan2 tu. dikata mengaibkan pulak... itu semua alasan nak tutup malu.
    entahlah zaman sekarang ni... :(

    ReplyDelete