Saturday, 19 September 2015

Korang Tau Tak 5

Assalamualaikum..
Korang tau tak makan banyak bawang putih bantu kulit cantik dan licin? 
kalau ada yg tak kenal bawang putih..memang kesian..anyway takpe kita belajar sesama..to all readers..baca entry ni..kalau tak baca saya tak rugi anda pun tak untung kan..mana la tau kalau2 perkongsian ni boleh bantu..kat rumah mesti ada bawang putihkan? Nak kurangkan masalah jerawat makan la bawang putih lebih2 sikit..kalau masak2 tu bubuh lebih2 sikit bawang putih pesan la siap2 kat tukang masak..kenapa..sebab bawang putih bersifat antifungal dan anti bakteria..jerawat kan sebab radang kulit dan bakteria kan? lagi satu masalah kulit ialah panau..biasa dulu2 orang tua2 pesan kalau ada panau2 kat kulit (yang putih2 tompok kecik) hiris halus2 tampalkan kat panau..tapiii..tahan la pijau n kebas. Biasa apa yang ada dengan kita, yang kita selalu nampak memang kita tak perasan kebaikan atau keistimewaannya..nak jugak cari yang jauh2 kan..kat dapur uma kita byk je bawang putih kadang sampai kering2 sebab tak makan..selain masalah jerawat, panau, kulit rengsa atau kering .bawang putih ni ada banyak lagi kebaikan yang tak dijangka..nak tahu kena rajinkan diri google la k :)

 Garlic Complex #flatlay
    
Tapikan kalau banyak makan bawang putih ni,badan akan ada bau kan?..sebab tu saya tak kisah kalau takde bawang ni..tapi hati memang teringin sangat nak amalkan..bila tau betapa banyak khasiat dan keistimewaannya..ada member amalkan makan bawang putih mentah hiris2 campur salad2 dll..kulit memang cantik..prinsip dia..tubuh badan n kesihatan kulit lg penting..BAU? mandi-perfum n deodorant ada..Akhirnya niat hati nak amalkan bawang putih berjaya bila jumpa Garlic Complex Shaklee ni sebagai alternatif..bawang putih biasa tu dah selalu makan sekarang tapi bila nak lebih2 saya lebih suka ambil tablet..sama je khasiat..insyaAllah..
kekadang kalau nak goreng sayur saya tumbuk 3 biji tablet buat rencah je..hehehe

NANTIKAN ENTRY RAHSIA KECANTIKAN KULIT WANITA KULIT HITAM AFRIKA

2 comments:

  1. petua mujarab ni..thanks share petua ye... :)

    ReplyDelete
  2. Petua turun temurun semulajadi..ena gigih dan kentalkan hati nsk makan bawang putih.,

    ReplyDelete